(Partnerský článek)

Báječná dovolená není jen o prosluněné pláži nebo obrážení turistických památek. Jestliže podceníte její přípravu, může se původně pohodově strávený čas změnit v něco, na co rozhodně nebudete později nad albem fotografií rádi vzpomínat.

Aby vás zloději nezaskočili doma ani v terénu

Až budete ležet na hotelovém pokoji a blaženě očekávat uvolňující spánek, bude bezpečnost vašeho bytu či domu rozhodně tím posledním, čím se budete chtít zaobírat. A na co nezapomenout před dovolenou , abyste mohli potom klidně spát?

  • Domluvte se se sousedy, aby vám pravidelně vybírali schránku a kontrolovali stav oken a dveří.
  • Důrazně vysvětlete dětem, aby v žádném případě nesdělovaly termín vaší dovolené na sociálních sítích. Vyhnete se tak tzv. internetovým tipařům.
  • Zkontrolujte bezpečnost všech zámků a uzavření oken.
  • Zakupte časovač, který bude ve vaší nepřítomnosti pravidelně rozsvěcet světlo v obývacím pokoji, případně i jinde.

Nerozlišujte, jestli se při své dovolené vydáte letecky do Říma nebo nevytáhnete paty od Mácháče. Prevence je důležitá ve všech případech bez rozdílu.

Seznamte se s místní gastronomií

Vzpomínky na dovolenou si nejlépe uchováváme skrze zážitky a k těm nejintenzivnějším rozhodně patří ty, které polechtají naše chuťové pohárky. Už předem se tedy seznamte s místními specialitami, jež se rozhodně vyplatí ochutnat. Cestovatelé pobývající v destinaci před vámi se na internetu rádi podělí o své rady a tipy. Ale nezapomínejte na opatrnost. Při cestě do exotických zemí se striktně držte zásady „Převař to, upeč to, oloupej to, nebo to nech být“ a ukolébat pocitem bezpečí se nenechte ani na evropské půdě. Je lepší se vzdát podezřelé byť lákavé lahůdky, než zbytek dovolené strávit na hotelu s úporným průjmem.

Nenechte se připravit o svá práva

Vybírali jste svou dovolenou opravdu pečlivě, a přesto nakonec nebyl hotel či zvolená destinace podle vašich představ? Reklamace po dovolené patří k právům, na něž lidé často zapomínají. Reklamovat lze celou řadu věcí od nevyhovujícího jídla a pokojů až po retušované fotografie v cestovních katalogu. Když místo průzračně modrého moře narazíte na kalně zelený rybník, vezměte si k ruce fotoaparát a vše zdokumentujte pro pozdější reklamaci.

Problémy s ubytováním nebo stravováním se nejdříve pokuste vyřešit na místě, opět s řádnou dokumentací. A jestliže vám nebude vyhověno, podejte řádnou reklamaci. Rozhodně se to vyplatí, ve hře jsou tisícové částky, které vám prodejce v případě uznání reklamace vyplatí zpět na účet.